info@takpanel.net
تماس با ما

09120468864

تک پانل | نمایندگی کبیر پانل
خانه » نکات مهم ساخت سوله با ساندویچ پانل

نکات مهم ساخت سوله با ساندویچ پانل

نکات مهم ساخت سوله با ساندویچ پانل

فهرست مطالب

به سازه‌های فلزی شیب داری که بر اساس محاسبات فنی ویژه طراحی و ساخته می‌شوند، سوله گفته می‌شوند. سوله‌های می‌توانند از جنس ساندویچ پانل نیز باشند. ساندویچ پانل یک ماده مقاوم و مستحکم است که در دیوار و سقف انواع سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت سوله با ساندویچ پانل باید یک سری نکات مهم را رعایت تا سوله به بهترین نحوه ممکن ساخته شود.

 

ساندویچ پانل چیست؟

نوعی از مصالح ساختمان سازی مدرن که جهت ساخت دیوار و سخت انواع سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساندویچ پانل می‌باشد. ساندویچ پانل متشکل از چند لایه می‌باشند و به همین دلیل است که به آن نام پانل ساندویچی داده شده است. این پانل‌ها دارای دو نوع دیواری و سقفی می‌باشند که همانطور که از نام آن‌ها پیداست، جهت ساخت سقف و دیوار به کار گرفته می‌شوند. به دلیل مزایای بسیار زیاد از جمله استحکام بالا، وزن سبک، ضد حرارت و نور خورشید، ضد نفوذ حشرات و قارچ‌ها و …، این محصول در بین سازندگان از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. از این محصول می‌توان در ساخت انواع سازه استفاده کرد که در این مقاله ما قصد داریم که به شما ساخت سوله با ساندویچ پانل را معرفی کنیم.

 

سوله چیست؟

سوله

 

به سازه‌های فلزی شیب داری که بر اساس محاسبات فنی ویژه طراحی و ساخته می‌شوند، سوله گفته می‌شوند. معمولاً سوله در کارخانه‌ها، انبارها، آشیانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن‌های بدن‌سازی، فروشگاه‌های بزرگ و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوله مقرون به صرفه‌ترین روش ساخت و ساز برای ایجاد فضاهای مورد نظر شخص محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی  ساخت سوله با ساندویچ پانل

امروزه ساخت سوله با ساندویچ پانل جایگزین روش‌های ساخت سنتی (آجر و سیمان) شده است. در ساخت و سازهای امروزی از ساندویچ پانل دیواری برای ساخت دیواری و از ساندویچ پانل سقفی برای ساخت سقف استفاده می‌شود.

انواع سوله کدام‌اند؟

انواع سوله

سوله‌ها بر اساس کارایی آن‌ها به چند مورد زیر تقسیم می‌شوند:

  • سوله‌های کارخانه: که برای گسترش فعالیت‌های کارخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • سوله‌های سفارشی: سوله‌های سفارشی متناسب با نیازهای شخص ساخته می‌شوند.
  • سوله‌های پیش ساخته: این سوله‌ها به صورت کامل، خارج از محلی که قرار است در آن واقع شوند ساخت و سپس در محل مورد نظر به مشتری تحویل داده می‌شوند.
  • سوله‌های جعبه‌ای: این نوع سوله‌ها در واقع سازه‌های فولادی هستند که در برابر تغییرات آب و هوایی از استحکام دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

دیگر سوله‌ها بر اساس شکل‌هایشان به چند مورد زیر تقسیم می‌شوند:

  • سوله تک شیب
  • سوله تک شیب با ستون وسط
  • سوله تک شیب با ستون های وسط
  • سوله تک شیب متصل به ساختمان (لینتو)
  • سوله قوسی
  • سوله با ستون مشترک
  • سوله با ستون های وسط مشترک
  • سوله چند دهانه با ستون

 

ساندویچ پانل سوله

ساندویچ پانل سوله

 

امروزه روش‌های سنتی ساخت و ساز دیگر کمتر کاربرد دارند. به جای روش‌های سنتی، امروزه از روش‌های نوین در ساخت و ساز استفاده می‌کنند. سوله یکی از سازه‌هایی است که در کارخانه‌ها، مرغداری‌های و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوله در گذشته با استفاده از مصالح سنتی مانند سیمان ساخته می‌شد ولی امروزه ساخت سوله با ساندویچ پانل صورت می‌گیرد.

شرکت تک پانل انواع ساندویچ پانل را با کیفیت عالی و قیمتی مناسب تولید و به بازار عرضه می‌کند. ساندویچ پانل‌ها دارای یک عرض یکسان و طول دلخواه می‌باشند؛ از این پانل‌ها می‌توان در دیوارها و پارتیشن‌های داخلی استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی  انواع ساندویچ پانل

مزایای ساندویچ پانل سوله

به علت مواد به کار رفته در هنگام ساخت ساندویچ پانل، این محصول از مزایای بسیار خوبی برخوردار است. مزایای ساندویچ پانل سوله به شرح زیر می‌باشند:

  • ساندویچ پانل کاملاً عایق الکتریسیته می‌باشد.
  • این محصول کاملاً ضد آب بوده و در برابر حرارت کاملاً مقاوم است. (مشتعل نمی‌شود)
  • ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی مانند آجر، بسیار سبک‌تر است.
  • سرعت ساخت یک سازه با ساندویچ پانل بسیار بالاتر می‌رود.
  • به علت وزن سبک این محصول، حمل و نقل آن راحت است.
  • ساندویچ پانل سوله در برابر زلزله مقاوم است.
  • ساندویچ پانل عایق خوبی در برابر حرارت (به دلیل داشتن فوم پلی یورتان)، رطوبت و صدا می‌باشد.
  • این محصول هزینه ساخت و ساز را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

نکات مهم ساخت سوله با ساندویچ پانل

نکات ساخت ساندویچ پانل سوله

 

برای ساخت سوله با ساندویچ پانل باید یک سری نکات را رعایت کرد تا بهترین سوله ساخته شود. اصلی‌ترین نکته‌ای که باید به هنگام ساخت سوله با ساندویچ پانل به آن دقت کنید، این است که مراحل ساخت سوله را به دست یک مهندس حرفه‌ای بسپارید.

نکته بعدی که باید به هنگام ساخت سوله با ساندویچ پانل به آن توجه داشته باشید، کیفیت خود ساندویچ پانل‌ها می‌باشد. در صورتی که ساندویچ پانل از کیفیت پایینی برخوردار باشد، استحکام و مقاومتش کاهش می‌یابد و نسبت به گرما، سرما، رطوبت و حشرات آسیب پذیر می‌شود.

دیگر نکته‌ای که باید بررسی شود، وزن ساندویچ پانل به هنگام ساخت و ساز می‌باشد. ساندویچ پانل‌های باکیفیت از وزن کمی برخوردار هستند که به همین دلیل است که حمل و نقل آن‌ها بسیار راحت می‌باشد.

مطالب پیشنهادی  ساندویچ پانل دکوراتیو

آخرین نکته‌ای که باید قبل از ساخت سوله به آن توجه کرد، قیمت ساندویچ پانل می‌باشد. شرکت‌های بسیاری هستند که اقدام به تولید ساندویچ پانل می‌کنند و به همین علت انواع ساندویچ پانل با قیمت‌هایی متفاوت در بازار موجود می‌باشد. با بررسی چند شرکت تولید کننده ساندویچ پانل، یک شرکت خوب که محصولاتی با کیفیت بالا و قیمتی مناسب را ارائه می‌دهند را پیدا کنید.

خرید ساندویچ پانل از شرکت کبیر پانل

شرکت کبیر پانل با داشتن پیشرفته‌ترین خطوط تولید به روز اروپایی و متخصص‌ترین و مجرب‌ترین پرسنل در ضمینه ساندویچ پانل، توانسته است بیش از پنجاه میلیون متر مربع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری را تولید و به فروش برساند. جهت خرید ساندویچ پانل با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

09120468864

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

به این مطلب امتیاز دهید

جدیدترین مقالات

جستجو در مقالات